Friday, May 25, 2018

OSMANLI IMPARATORLUĞUNDAKI HADIM SADRAZAMLAR KIMLERDIR ?

Osmanlı imparatorluğunda Hadım lakaplı Sadrazamların bazıları aşağıda anlatılmaya çalıştım

Hadım Ali Paşa :  II.Beyazit zamanında sadrazamlık yapmış ve savaşta vurulmuş Osmanlı vezirlerindendir.Sarayın akağalarındandı.1486 'da vezir olmuş,1511 de ölmüştür.Atik Ali Paşa diyede anılır.Cesur bilgili bir devlet adamı  ve korkusuz bir askerdi.Şeytan Kulu Şah Kulu denen asi Karabıyıkoğlu'nu ortadan kaldırmak için çarpışırken vurulmuştur.Savaşırken ölen ilk sadrazamdır.Istanbul'da ,Çemberlitaş'ta bir cami ile külliyesi,Karagümrük'te bir cami ile hamamı vardır.Khora Kilisesini ( Kariye muzesi ) camiiye çevirende odur.

Hadım Ali Paşa : Yanyalıdır.Kanuni zamanında yaşamıştır.Macarlara ve Avusturyalılara karşı yapılan svaşlarda ün yapmıştır.1557 de ölmüştür.Çatalcada bir camii vardır

Hadım Hasan Paşa : III.Mehmet döneminin sadrazamlarındandır.Harem'deki hadım kölelerdendi.Eğri seferinde  bulundu,Saray kadınlarına rüşvet vermekle yerinde kalmaya çalışmıştı.Valide Sultan'a da rüşvet verdiği ortaya çıkınca,Yeni Camii nin temelinin atıldığı hün,onunda boynu vurduruldu.Zeki,Tamahkar ve mağdurdu.Istanbulda yaptırdığı camide gömülüdür.

Hadım Mesih Paşa : III Murat dönemi sadrazamlarındandır.Harem dairesinin hadım kölelerindedni.1583'de  Özdemiroğlu Osman Paşa'nın yerine sadarete getirildi.1588 de öldü.Karagümrük'te yaptırdığı camiinin bahçesinde gömülüdür

Hadım Süleyman Paşa : Kanuni Süleyman dönemi sadrazamlarındandır.Harem'deki hadım kölelerdendi.Yemen valisi iken Hindistan'a musallat olan Portekizlileri donanmasıyla kaçırmıştır.Ele geçirdiği çok değerli eşyalarla dönerek padişahın gözüne girmiş,1540 ta Lütfi Paşa'nın yerine  sadarete geçirilmiştir.Ama 4 yıl kadar sonra Hüsrev Paşa ile münakaşa  etmesi üzerine gözden düşmüş,azledilmişs ve sürüldüğü Malkara'da 1548 de ölmüştür


No comments:

Post a Comment